Diyana n Alif selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 11, 2011

Cucur bilis..

Holla uols! Kalau dah rajin tu... sehari boleh wat 2-3 entry.... hehehe.... kalau malas, sampai bersawang lah blog aku ni....

Korang suke x makan cucur bilis? ala...ade yg sebut jemput-jemput bilis tu... Ni antara kudapan ringan kesukaan aku n hubby... Aku nak share ngan korang resepi yg aku selalu wat... yelah, lain org, lain cara... Mungkin ade yg kate, " buat jemput2 pun nak citer ke?'.... suke hati aku lah, ni blog aku..bukan blog ko.... Eh eh.... dah merepek la pulak.....

OK.. ni dia..... ni yg aku wat petang td.... Sedap betul dicicah ngan sos.. kalau ade mayonis lg best kan...hihi... pastu minum teh o panas... perghhhhh....


Ni resepi cara aku:

1 cawan tepung gandum
1 cawan tepung berserbuk penaik (aku guna jenama blue-key)
segenggam ikan bilis yg telah dibersihkan
sebiji bawang besar yg dihiris halus
sebiji kentang dipotong dadu (optional)
secubit garam
air

Cara2:
Mix semua bahan then goreng.. siap!!


Selamat mencuba!! :)

No comments:

Post a Comment