Diyana n Alif selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 29, 2011

Terasa Insaf....

Sebenarnya sudah lama ingin ku coretkan kisah ini.......

Ramai yg tahu dan ramai juga yg x tahu kami tinggal berjauhan di antara satu sama lain.... Semuanya disebabkan tuntutan dan tangungjawab kami demi mencari rezeki....

Tapi, itu bukan kisah yg ingin aku ceritakan...

Begini.... (Ceitttttt, ntah apa2 jer aku ni... layan je lah... zasssssssss)

Setiap kali aku park kereta kat stesen bas, aku mesti nampak MyVi putih ni..... So, pada perkiraan aku, "orang ni mesti balik kampung or ade keje kat mane2 nih... hurmmm....." Rupa2nya pemilik kereta MyVi putih tu ialah seorang wanita dan anak kecilnya yg aku selalu nampak setiap hujung minggu.... Dan sebenarnya aku selalu nampak kakak ni.... Setelah memberanikan diri, aku menegur dia dan berkenalan dengannya.... Ya.... aku amat kagum dgn dia.... setiap minggu blk jumpa husband dengan membawa bersama2 anak kecilnya yg berusia 2 tahun setengah.. dan x sangka jugak, rumah die di Bertam ni dekat jer ngan umah aku.... Anak dia baik sgt n cute.... rambut kerinting... hehe... Mungkin dia faham akan kesusahan ibu dia... Okey sambung balik, rupa2nya kakak tu selalu naik bas sama dgn aku.. kami 1 bas..... tapi x pernah terserempak dlm bas sebab dia duduk bawah, aku duk tingkat atas....

Sejak aku jumpa dia, hati aku kini berasa lebih tenang... rupa2nya dia lebih "susah" drpd aku.... Rase insaf sgt.... Alhamdulillah kami suami isteri masih di semenanjung dan dapat berjumpa setiap hujung minggu... Syukur padaMu Ya Allah.... Semoga Kau permudahkan segala urusan kami...

No comments:

Post a Comment