Diyana n Alif selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 9, 2011

Aku dan Ikan Guppy..

Kalau korang nak tau (kalau nak tau lah kan), aku ni peminat ikan guppy.... setakat hari ni byk koleksi ikan guppy aku.... tp byk gak yg dah mati... mmg kene byk menuntut ilmu lagi nih.....

Ikan guppy ni kalau yg cantik ni yang jantan lah.. yg betina selalu kurang menarik...
Sekor ikan guppy jantan selalu berharga rm1 je..murah kannnnn... tp setakat ni, ikan guppu yg paling mahal aku beli rm4... ikan tu sgt santek hokkey.... tp dah mati pun... warna merah 1 badan...

Yang betina murah jer....selalu di antara rm0.50-1.00 jer... tp penah gak aku beli sekor rm1.50..

Setakat ni ikan guppy aku ade yang dah membiak....tp x dapat diselamatkan... mungkin anak2 ikan tu stress kot... wallahua'lam.... seperti yg aku bgtau td, aku kene byk belajar ilmu pasal nk jaga ikan guppy nih....

Bela ikan ni juga sebenarnye merupakan suatu terapi minda....mcm aku, blk jer keje, mesti belek ikan dulu..kasi mkn....n tgk ekor die beralun2 bile berenang... sungguh asyik! dan membuatkan fikiran aku tenang....

meh layan gambar2 ikan guppy aku...



No comments:

Post a Comment